Για επικοινωνία και παρατηρήσεις στο e-mail: lsamarousiou@gmail.com



Βαθιά ταξικός και αντιλαϊκός ο ισολογισμός του 2015 και ο προϋπολογισμός του δήμου για το 2017




ΜΑΡΟΥΣΙ Δεκέμβρης 2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Για τον Ισολογισμού του Δ. Αμαρουσίου 2015 και τον Προϋπολογισμό 2017



 
Στη συνεδρίαση του ΔΣ της 15.12.16 για τον Ισολογισμό 2015 του Δ. Αμαρουσίου, η κομμουνίστρια δημοτική σύμβουλος με τη Λαϊκή Συσπείρωση Μαρία Καρλατήρα ανάδειξε με συγκεκριμένα στοιχεία ότι αυτός αποτυπώνει πιστά την αντιλαϊκή πολιτική, που εφάρμοσε η δημοτική Αρχή Πατούλη τον περασμένο χρόνο. Σημείωσε ότι είναι δεδομένη η θέση της ΛΣ, πως ο Δήμος δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται σαν μια επιχείρηση, μετρώντας λογιστικά κέρδη και ζημιές. Με «πελάτες» τα λαϊκά κυρίως στρώματα, που υποχρεώνονται να πληρώνουν δυσβάσταχτους φόρους στην κρατική εξουσία και στο Δήμο για υπηρεσίες πολύ κατώτερες από αυτές που δικαιούνται. Δεν γίνεται να εμφανίζεται σαν «πάγιο» με χρηματική αποτίμηση ο δρόμος, το πεζοδρόμιο, το σχολείο, το πάρκο, υποδομές που προσφέρουν κοινωνικό έργο.Από την άλλη μεριά τα νούμερα του Ισολογισμού οδηγούν σε χρήσιμα συμπεράσματα, για όποιον θέλει να κοιτάξει κάτω από μια επίπλαστη επιφάνεια. Αποκαλύπτεται μια κατάσταση χρόνων που μερεμετίζεται, φτιασιδώνεται αλλά δεν διορθώνεται και δεν μπορεί να κρύψει τις ευθύνες και της τωρινής δημοτικής Αρχής και των προηγούμενων, πρόθυμοι συνεργάτες όλοι τους στην επιβολή, σε τοπικό επίπεδο, της αντιλαϊκής πολιτικής των κυβερνήσεων του κεφαλαίου.Μερικά χαρακτηριστικά στοιχεία:- Ο Ισολογισμός του 2015 είναι ελλειμματικός κατά 6,99 εκ €. Συνολικά ο δήμος «έχει λαμβάνειν» από τα χρωστούμενα προς αυτόν μόλις 11,08 εκ € ενώ χρωστάει 134,45 εκ €. Προκύπτει παθητικό 123,368 εκ, που προαναγγέλλει παραπέρα επιδείνωση της τοπικής φοροεπιδρομής σε βάρος του λαϊκού εισοδήματος. - Σε σχέση με τα έσοδα, από τα 41,40 εκ ευρώ, που εισπράχθηκαν συνολικά το 2015, μόνο τα 8,73 εκ ήταν η επιχορήγηση τακτική και έκτακτη από τον κρατικό προϋπολογισμό ενώ τα 28,5 εκ (69%) προήλθαν από την απ’ ευθείας αφαίμαξη του λεηλατημένου εισοδήματος των λαϊκών στρωμάτων (ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα, φόροι, πρόστιμα, προσαυξήσεις κ.ά.).- Σε σχέση με τα έξοδα, διαπιστώνεται σημαντική μείωση κατά 2,14 εκ (14,4%) στη μισθοδοσία του προσωπικού (12,74 εκ) σε σχέση με τον προϋπολογισμό (14,88 εκ). Μείωση που αντανακλά και γενικότερα στην επιδείνωση των όρων εργασίας - και όχι μόνο των οικονομικών - στις υπηρεσίες του Δήμου. Πράγματι, το πρόβλημα με το προσωπικό παραμένει εκρηκτικό, όπως και στο σύνολο σχεδόν των δήμων της χώρας: Μείωση σταθερού, μόνιμου προσωπικού, πρόσκαιρες προσλήψεις, απλήρωτη εργασία και ιδιαίτερα για εργαζόμενους που συνδέονται με ευρωενωσιακά προγράμματα. Η σταθερή μόνιμη εργασία αντικαθίσταται με προσωρινούς εργαζόμενους μέσα από προγράμματα με ημερομηνία λήξης. Εντατικοποίηση της εργασίας, καταστρατήγηση της 5ήμερης εργασίας, αξιοποιώντας τεχνηέντως αποφάσεις για 24ωρη λειτουργία υπηρεσιών σε καίριους τομείς.Το ίδιο αντιλαϊκό είναι και το περιεχόμενο του Προϋπολογισμού του 2017, μέσω του οποίου η Διοίκηση Πατούλη συμπλέει απόλυτα με την πολιτική της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ για την παραπέρα αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος. Αναφερόμενοι στο σύνολο των τακτικών (30,5 εκ €) και έκτακτων (4,3 εκ) εσόδων συνολικού ύψους 34,8 εκ σημειώνουμε ότι αυτά παρουσιάζουν σημαντική μείωση (-11,8%) έναντι του Π/Υ του 2016 (39,4 εκ) χωρίς αυτό να σημαίνει μείωση της τοπικής φοροεπιδρομής. Το αντίθετο: Τα έσοδα από την άμεση τοπική φορολόγηση των δημοτών (τα μόνα που υλοποιούνται με το παραπάνω) αυξάνονται σε 23,0 εκ € σε σχέση με τον Π/Υ (όπως αρχικά εγκρίθηκε) του 2016 (21,6 εκ), αύξηση 6,5%. Ειδικότερα τα «ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού» αυξάνονται σε 16,1 εκ από 15,2 εκ στον Π/Υ του 2016 (+6,1%) και ο «φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων» σε 2,5 εκ το 2017 από 2,2 εκ το 2016 (+13%!). Έτσι, στο σύνολο των τακτικών και έκτακτων εσόδων του Π/Υ 2017, ύψους 34,8 εκ €, η απ’ ευθείας φορολόγηση των δημοτών (23,0 εκ) καλύπτει το 66,2%, με τους ίδιους πόρους να ανέρχονται συνολικά σε 23,9 εκ (68,8%).Αντίθετα, δραματική είναι η μείωση κατά 4,813 εκ € των προβλεπόμενων «επιχορηγήσεων για επενδύσεις» από κρατικούς πόρους: από 8,26 εκ στον Π/Υ του 2016 σε 3,44 εκ στον Π/Υ του 2017, αλλά και από αυτά μικρό μόνο μέρος θα απορροφηθεί, όπως επί σειρά ετών συμβαίνει. Πρόκειται για μια ακόμη μαρτυρία της συνεχιζόμενης περικοπής κεντρικών πόρων και από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ σε βάρος των δήμων, καθώς συνολικά η μείωση της κρατικής χρηματοδότησης έχει ήδη ξεπεράσει το 60%, ενώ για το 2017 η κυβέρνηση έχει προγραμματίσει παραπέρα μείωση.Και στο ερώτημα τί νέα έργα, από αυτά που έχει ανάγκη η λαϊκή οικογένεια, προτίθεται να υλοποιήσει μέσα στο 2017 η Διοίκηση Πατούλη, η απάντηση έρχεται με το τεχνικό πρόγραμμα που παρουσίασαν:


- Ενώ οι βραχυπρόθεσμες ανάγκες σε νέα έργα ομβρίων και αντιπλημμυρικής προστασίας εκτιμώνται σε 21,00 εκ.€, για το 2017 προβλέπονται μόλις 0,20 εκ.(!). Για τις άλλες γειτονιές τίποτα απολύτως. Οι «ίδιοι πόροι» (Ι.Π.) που θα διαθέσει ο δήμος ανέρχονται σε μηδέν (0) €!- Οι βραχυπρόθεσμες ανάγκες σε νέα έργα «Οδοποιΐας – Οδικής Ασφάλειας» εκτιμώνται σε 8,17 εκ.€, ενώ για το 2017 προβλέπονται μόλις 0,67 εκ. με τους Ι.Π. να περιορίζονται σε 0,27 εκ!- Οι βραχυπρόθεσμες ανάγκες σε νέα έργα «Περιβάλλοντος – Αθλητισμού» εκτιμώνται σε 6,71 εκ.€, από τα οποία για το 2017 προβλέπονται μόλις 0,11 εκ. από Ι.Π.- Τέλος, ενώ οι βραχυπρόθεσμες ανάγκες για νέα κτηριακά έργα εκτιμώνται σε 17,22 εκ.€, για το 2017 προβλέπονται μόλις 0,71 εκ. (ΙΠ: 0,27 εκ, επιχ.: 0,44 εκ). Από αυτά, αλλά και από το κονδύλι για τις μελέτες δεν προβλέπεται ούτε ένα ευρώ για εργασίες αντισεισμικής ενίσχυσης κτηρίων, όπου στεγάζονται Υπηρεσίες του δήμου, βρεφονηπιακοί σταθμοί, δημόσια σχολεία κ.ά. Συμπέρασμα: Σε σύνολο βραχυπρόθεσμων αναγκών ύψους 53,1 εκ.€ για νέες υποδομές μεγάλης σημασίας για τη λαϊκή οικογένεια, προβλέπεται για το 2017 η διάθεση μόλις 0,65 εκ.€ από ίδιους πόρους του δήμου και 1.04 εκ.€, από κρατική επιχορήγηση, σύνολο 1,69 εκ.€, άγνωστο κι’ αυτό σε τι ποσοστό θα υλοποιηθεί. Απαράδεκτη είναι και η παντελής έλλειψη πόρων για τη βελτίωση των συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων στην καθαριότητα και τα συναφή συνεργεία του δήμου. Ενώ οι βραχυπρόθεσμες ανάγκες για νέα έργα διαμόρφωσης και συντήρησης κτηρίων, συνεργείων και εγκαταστάσεων της Δ/νσης Καθαριότητας προϋπολογίζονται σε 251.000 €, οι πιστώσεις για το 2017 περιορίζονται στα ψίχουλα των 25.000 € και μάλιστα τα μισά από αυτά να διατίθενται σε εξοπλισμό αντιπυρικής προστασίας, που όφειλε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και πολλά χρόνια. Τέτοιοι ρυθμοί (μη) υλοποίησης συνεπάγονται συνεχή επιδείνωση των όρων εργασίας των εργαζομένων στα συνεργεία της Δ/νσης Καθαριότητας.Οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ στο δημοτικό συμβούλιο απέδειξαν την στρατηγική τους σύμπλευση με το δήμαρχο και πρόεδρο της ΚΕΔΕ. Η «σκληρή», «αντιμνημονιακή» και «αριστερή» αντιπολίτευση πρότεινε ένα πιο αναπτυξιακό προϋπολογισμό (!!!) - όπως της περιφέρειας μάλλον - λησμονώντας (;) να «απαιτήσουν», έστω για τα μάτια του κόσμου, την επιστροφή των παράνομα παρακρατημένων από την κυβέρνηση πόρων.Από την πλευρά της η Λαϊκή Συσπείρωση έχει συγκεκριμένες προτάσεις και για το Τεχνικό Πρόγραμμα, που περιλαμβάνουν τις ανεγέρσεις σχολείων σε Φιλοθέη και Αγ. Θωμά, αντιπλημμυρικά και όμβρια σε όλες τις περιοχές, ένταξη στο σχέδιο πόλης Ηπειρώτικων και Σωρού, αντισεισμική θωράκιση, κατασκευή γηπέδου ποδοσφαίρου, ανέγερση του μνημείου της Εθνικής Αντίστασης κ.ά.Παράλληλα, να αποδοθούν από την κυβέρνηση όλα τα χρήματα που οφείλονται στους δήμους, έκτακτη χρηματοδότηση και προσλήψεις αναγκαίου προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου, πάγωμα της πληρωμής των τραπεζικών δανείων και διαγραφή τόκων και προστίμων, δραστική μείωση των δημοτικών τελών για τις λαϊκές οικογένειες - σε συνδυασμό με αντίστοιχη αύξηση στους μονοπωλιακούς ομίλους που δρουν στα όρια του δήμου - με προοπτική την πλήρη κατάργησή τους, κατάργηση των τροφείων στους παιδικούς σταθμούς, πολιτισμός και αθλητισμός δωρεάν για όλους.Με βάση τα παραπάνω καταθέτουμε μπροστά στο Μαρουσιώτικο λαό ένα ξεκάθαρο όχι απέναντι στον Προϋπολογισμό του 20Ι7 και στον Ισολογισμό του 2015. Εργαλεία μιας πολιτικής, που ακολουθεί πιστά σε τοπικό επίπεδο τη γενικότερη κυβερνητική επίθεση ενάντια στην εργατική τάξη, τα λαϊκά στρώματα της πόλης προς όφελος της οικονομικής ολιγαρχίας. Τον καλούμε ταυτόχρονα να βγάλει τα συμπεράσματά του, να κάνει δική του υπόθεση τη διεκδίκηση από το δήμο έργων και υπηρεσιών που έχει ανάγκη, μαζί και πόρων από τον κρατικό προϋπολογισμό για έργα αναβάθμισης της ποιότητας ζωής του. Σε συμπαράταξη με το μαζικό ταξικό κίνημα να διεκδικεί αγωνιστικά, σε κάθε ευκαιρία, τα αναφαίρετα δικαιώματά του στο δρόμο για την κατάκτηση της ζωής που του αξίζει.-